habanero

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av habanero - 15 maj 2011 19:25

Jag gillar regn. Brukar bli lite melankolisk av det, och då vill jag ofta  lyssna på en särskild låt av Papa Wemba.Älskar den.

Tror han sjunger på lingala, och denna översättning har jag hittat till texten:

 "And now you are gone.
  We cultivated a field, If you go away, who will take care of what we have
   sown?  
  You leave with my heart.
  In the world we are made two by two, If you go away who will take care of our    child? Who will raise our child?
  My heart, you go away, Our flower of love, You abandon my heart, The flower     of  our love."
Av habanero - 15 maj 2011 18:50

Against all odds så överlevde jag veckan.

Galenskap med sena kvällar, konserter, organisering av klassfest, bakning av kladdkaka till 101 personer, viktiga möten och beslut på jobbet, uppstigningar kl.04.00 för att hinna laga till dagens middag och röja i sovrummet innan hantverkarna skulle komma , då kvällarna gick åt alla möjliga aktiviteter, och så klassfesten som blev ganska sen i fredags med städningen efteråt. Igår hade jag tid hos tandläkaren,och eftersom jag är så rädd för eländet, så hade jag fått en lugnande tablett att ta innan.Besöket gick bra, men efteråt kände jag mig fortfarande  väldigt påverkad av medicinen, för att inte säga full  .Gick raka vägen hem och sov i ett par timmar tills det var dags för mathandling och tvätt.


Idag har jag försökt göra så lite som möjligt. Känner mig väldigt trött rent fysiskt, så dagen har jag mest spenderat på min sköna soffa.Läst,vilat ,umgåtts lite med Barnafadern, pratat i telefon med en väninna, lagat mat.Någon sovmorgon blev det tyvärr inte, stora  grabben hade match imorse, och då brukar jag hjälpa honom med frukosten.

Hade tänkt lägga upp en lite video från veckans konserter , men av någon anledning funkar det inte.  


Snart ska jag förbereda veckan. Har några anställningsintervjuer imorgon och ett tjänsteutlåtande att skriva, båda behöver förberedas, behöver även läsa en liten lunta till rapport. 

Men kommande vecka inehåller i alla fall inga kvällsaktiviteter, härligt! 


Hoppas du haft tid för återhämtning! 

Av habanero - 15 maj 2011 13:45

Det färdiga inlägget gick inte att spara utan bara försvann.. 

Ska försöka orka skriva ett nytt  om en stund....


Ovido - Quiz & Flashcards