habanero

Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

Lever än...

Av habanero - 15 maj 2011 18:50

Against all odds så överlevde jag veckan.

Galenskap med sena kvällar, konserter, organisering av klassfest, bakning av kladdkaka till 101 personer, viktiga möten och beslut på jobbet, uppstigningar kl.04.00 för att hinna laga till dagens middag och röja i sovrummet innan hantverkarna skulle komma , då kvällarna gick åt alla möjliga aktiviteter, och så klassfesten som blev ganska sen i fredags med städningen efteråt. Igår hade jag tid hos tandläkaren,och eftersom jag är så rädd för eländet, så hade jag fått en lugnande tablett att ta innan.Besöket gick bra, men efteråt kände jag mig fortfarande  väldigt påverkad av medicinen, för att inte säga full  .Gick raka vägen hem och sov i ett par timmar tills det var dags för mathandling och tvätt.


Idag har jag försökt göra så lite som möjligt. Känner mig väldigt trött rent fysiskt, så dagen har jag mest spenderat på min sköna soffa.Läst,vilat ,umgåtts lite med Barnafadern, pratat i telefon med en väninna, lagat mat.Någon sovmorgon blev det tyvärr inte, stora  grabben hade match imorse, och då brukar jag hjälpa honom med frukosten.

Hade tänkt lägga upp en lite video från veckans konserter , men av någon anledning funkar det inte.  


Snart ska jag förbereda veckan. Har några anställningsintervjuer imorgon och ett tjänsteutlåtande att skriva, båda behöver förberedas, behöver även läsa en liten lunta till rapport. 

Men kommande vecka inehåller i alla fall inga kvällsaktiviteter, härligt! 


Hoppas du haft tid för återhämtning! 

 
 
LiLo

LiLo

15 maj 2011 20:48

Det tycker jag allt var en himla tur! Att du överlevde veckan, alltså. Låter som din vilodag var mer än behövlig. Jag har två extra tidiga mornar framför mig, tur att jag nyss fått några ensamma timmar hemma, dom gillar jag. Har lagat mat och lyssnat högt på en bra reggaekanal på datorn, sånt mår jag bra av. Kramkram

http://www.kucke-li-lo.bloggplatsen.se

habanero

15 maj 2011 21:00

Jag har också behov av lite ensamtid, det behövs inte så väldigt mycket åt gången, men gärna ganska ofta :)
Vad är det för kanal du lyssnar på?
Kram

 
Ingen bild

Budda

15 maj 2011 21:37

Hej! Jag blir orolig när jag läser. Tror inte jag orkat det tempot längre.

Regn kan jag inte med när jag skall i väg och är ordninggjord. Annars är det ok. :) Om det inte är regn från Ruhrområdet så det förstör mitt hår. *fniss*

Kram.

habanero

15 maj 2011 22:08

Det är väl inte meningen att någon ska ha ett sånt tempo, tycker inte alls det är bra.Gör vad jag kan för att undvika, men ibland är det bara så.
Nej, jag vill inte heller ha regn när jag är i ordninggjord och ska nånstans,men annars tycker jag det är mysigt med regn.Att löpa i duggregn är ljuvligt, men duggregn förstör verkligen frisyren , sminket och allt..
Kram :)

 
LiLo

LiLo

17 maj 2011 21:15

jag brukar leta musik här, står man ut med lite reklam finns hur mkt som helst
http://www.live365.com/index.live

Kramkram

http://www.kucke-li-lo.bloggplatsen.se

habanero

17 maj 2011 21:39

Det ska jag genast kolla,tack :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av habanero - 20 mars 2012 10:28

      I dagens Metro står det om ett "nytt" projekt där ungdomar ska bli en extraresurs i Stockholms äldreomsorg. Staden avsätter tre miljoner kronor för att unga på helger och skollov ska ordna aktiviteter och menmingsfull sysselsättning fö...

Av habanero - 14 mars 2012 22:22

blott sexton år var jag...minns du detta? http://www.youtube.com/watch?v=FhZjEDwG9p4 ...

Av habanero - 10 mars 2012 18:31

Ja jösses, vad jag skrattar åt denna diskussion.  Befrämjar användandet  av pronomen"hen" jämlikhet eller gör det allt bara svårare, krångligare och dessutom i text klumpigare och mer svårläst? Kära svenska vänner! Det gör varken det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards