habanero

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av habanero - 6 maj 2011 20:19

Hade skrivit ett långt inlägg och när jag försökte spara det, så försvann det i cyberrymden bara så där. 

Så nu blir det  en kortversion.

Veckan har varit intensiv, och helgen kommer att fortsätta på samma sätt.

Mycket på jobbet, och vår viktiga administrativa assistent är tjänstledig på obestämd tid,  begriper inte hur detta ska gå.

I onsdagskväll var det kommunens personalfest.En trevlig tillställning med god mat och överraskninsgäster.

Var väldigt imponerad av Måns Möllers stand up-nummer. Och det var nog flera med mig. Vi skrattade så vi  ylade och grät.Själv höll jag på att ramla av stolen. Han var mycket proffsig och använde sig av kunskapen om vilka vi som var där var, vad som hände och pågick och sist men inte minst så drev han med sig själv. Dessutom turnerar han och Özz Nujen i skolor och arbetar mot främlingsfientlighet, så ja, jag är full av beundran.Var faktiskt lite överraskad, då jag inte tidigare tyckt att han varit så väldigt rolig. Men tydligen är just stand-up hans grej.

Sedan var det en show med Lena Ph och Orup.

De  uppträdde med många av sina hitlåtar, och det var väl bra, proffsigt och så. Fast det är ju ingen musik som jag lyssnar på direkt annars.Bra stämning var det hur som helst, och väldigt generöst av kommunen.

 

 Idag har jag varit hos tandläkaren.  

Blir tvungen att göra en krona och få en ny tand, helt enkelt.  Man behöver då aldrig vara orolig över att det skulle fattas hål för pengar.

Dessutom är det ju så att jag är livrädd för tandläkaren.Har till och med gjort några åtgärder för ett antal år sedan i narkos. Numera klarar jag av att gå dit utan att bli nersövd, men hade inte doktorn skickat med  mig en lugnande tablett att ta inför behandlingen nästa lördag,så hade jag allvarligt funderat på en flaska renat...eller nåt.   


Imorgon åker jag för att lämna minstingen tidigt till Skeppsholmen där han repar hela dagen inför kommande konserter. Efter det åker vi och hämtar den nya soffan på Mio.Behöver tömma mitt sovrum också ,för på måndag kommer hantverkarna och börjar reparera vattenskadan i taket.

 På söndag igen till Skeppsholmen på morgonen och på kvällskvisten blir det konsert. På måndag blir det återigen lämning till stan, två konserter för minstingen och efter det ska han tillbaka till skolan, för på kvällen har musikklassen två konserter.Så då blir det att åka dit förstås också och lyssna.


Men en sak i taget, nu ska jag förbereda minstingens matlåda till imorgon, sen ska jag sova. Gonatt!  

Ovido - Quiz & Flashcards