habanero

Alla inlägg den 7 maj 2011

Av habanero - 7 maj 2011 22:30

Så trött att kroppen värker.Men nöjd.

Dagen avklarad med allt farande fram och tillbaka med lillkillen, och den nya soffan, den är äntligen hemma. Barnafadern och Tonåringen fick slita ordentligt för att släpa hem soffan och  sätta ihop den.

Den är underbarbar! Tänker bosätta  mig på den på heltid. Stor, lagomt mjuk och det bästa är att det går att sova och bre ut sig på den utan att ramla ner. 

Tyvärr har jag kvar den gamla soffan och två fåtöljer i vardagsrummet, vilket gör att det är aningen trångt.Ska försöka sälja dem för en billig penning om det nu är någon som vill ha dem...

K somnade omedelbart när han testade den nya soffan, och sov kvar i ett par timmar.. .

 

Så här ser soffan ut...

  

Det blev lite trångt när vi höll på och bökade med soffan, så jag lyckades ta sönder två ljusstakar genom att  fösa ner dem på golvet. 

Denna figur höll på att gå samma  öde till mötes, men lyckades rädda den  i sista sekunden.

  Det fick mig att tänka på en sak som hände för några år sedan.

Jag gillar inte prydnadssaker generellt, men äger några som jag tycker är vackra och som betyder något särskilt för mig. Denna stenfigur har jag fått av tre kära vänner som minne, dessutom älskar jag dess form och att den är gjord av sten.

För ett antal år sedan råkade jag i min allmänna klumpighet tappa ner figuren i golvet när jag höll på att städa. Den gick i många bitar, och jag blev så otroligt ledsen så jag nästan grät.

Barnafadern plockade upp varenda bit och varenda liten skärva och gick iväg.Jag trodde förstås att han skulle kasta skräpet. Men efter några timmar kom han tillbaka med figuren. Inte i bitar , utan en hel figur, precis så som den ser ut ovan. Han hade köpt passande lim , och lagt pussel och limmat ihop alla de många bitarna till en hel figur igen. 

Om man tittar på figuren när man håller den i handen, så ser man förstås att den är ihoplimmad, men inte annars.Vilket arbete han lade ner på detta!

Jag var så rörd, så denna gång grät jag, inte bara nästan.  

För mig  finns bara ett ord för en sådan gärning. 

  KÄRLEK   


Ovido - Quiz & Flashcards