habanero

Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Välkommen, sköna maj...

Av habanero - 1 maj 2011 20:15

  Körsbärsträdet har precis börjat blomma lite grann utanför min balkong   


Igår  blev det till slut bara lillkillen och jag som kunde åka till Storvreten för att fira Valborg.Det var enbart för att D skulle uppträda där ,annars hade vi valt att åka någon annanstans.

Uppträdandet gick fint, hade tänkt lägga upp en liten videosnutt här, men ljudet blev så bedrövligt dåligt, så det gick knappt att  höra något alls. 

Där fanns  förstås också  en kör som sjöng vårsånger, ett par rappande ungdomsgrupper och lite annan musik. Och vi fick i oss en hel del sockervadd och söta popcorn. Och så försökte vi värma oss vid brasan, för det blev riktigt kallt efter ett tag.Varje år är det samma sak. Man tror att man klätt på sig tillräckligt , men det har man aldrig...eller JAG ,ska jag väl säga.

 


Idag skulle jag ju pyssla lite i trädgården, men tiden bara försvann med hushållssysslorna  och ett besök till Skärholmen. Lillkillen behövde ett svart linne till dansuppträdandet imorgon,och det fick han. Själv behövde jag en hel del, kommer ju inte i nästan något gammalt längre.Allt har krymt i garderoben sedan förra sommaren. Tragiskt, men helt sant.   

Hittade i alla fall ett par klänningar...

 


    

Färgerna syns nästan inte , den understa går både i grönt och rosa och lila, förutom det svarta och naturvita.

Från Indiska fick jag med mig två par linnebyxor , gröna och naturvita.Och så tunikan också, som även den är lite grön och lila, fast det inte syns på bilden.

   

Nu har jag varken lust eller ork att göra något mera än att njuta av en portion...

   ...kokta rödbetor med fetaost.

 
 
Budda

Budda

1 maj 2011 22:43

Så fina kläder du hittade. Jag gillade dem. :)
Roligt med nytt.
Min vikt hat ökat och det är dumt men eg inte konstigt. Det har varit och är för mycket nu.
Men jag skall kämpa på med hälsan oavsett siffran. :)

Önskar en fin majvecka.

http://www.budda.bloggplatsen.se

habanero

2 maj 2011 19:34

Jag har blivit tyngre pga stress och för lite motion,vilket ju berodde på ett hysteriskt arbete,dygnet-runt-arbete. Försöker komma in i en hälsosammare livsrytm.Lättare sagt än gjort, kämpar jag med.:)

 
LiLo

LiLo

2 maj 2011 08:17

Åh vad det är fint med svart-vitt. Det finns massor av snygga kläder i det i år!
Valborg fryser man alltid på om man går ut, därför stannade jag inne : ) ¨
Rödbetor och feta! tack, det hade jag glömt att man kan njuta av. Kram

http://www.kucke-li-lo.bloggplatsen.se

habanero

2 maj 2011 19:28

Jag gillar också svart-vitt.
Feta är gott nästan till allt förutom havregrynsgröt :)
Kram

 
britta

britta

2 maj 2011 10:11

Konstigt jag har också en sån där garderob som kläderna krymper i. :-)

http://brittasblogg.wordpress.com

habanero

2 maj 2011 19:26

Kanske är det någon epidemi som härjar..;-D

 
Budda

Budda

5 maj 2011 10:15

Hej P!
Hur mår du så här mitt i veckan?

Jag provade rivna morötter och en droppe tryffelolja. Blä! Antingen skall jag ge det en chans till eller så får tipsaren= min bror flaskorna. :) Jag är inte van vid oljor, dressingar, såser.

Kram!

http://www.budda.bloggplatsen.se

habanero

6 maj 2011 19:42

Det lät ju inte så gott :/
Veckan, den bara försvann.Det är väldigt mycket nu :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av habanero - 20 mars 2012 10:28

      I dagens Metro står det om ett "nytt" projekt där ungdomar ska bli en extraresurs i Stockholms äldreomsorg. Staden avsätter tre miljoner kronor för att unga på helger och skollov ska ordna aktiviteter och menmingsfull sysselsättning fö...

Av habanero - 14 mars 2012 22:22

blott sexton år var jag...minns du detta? http://www.youtube.com/watch?v=FhZjEDwG9p4 ...

Av habanero - 10 mars 2012 18:31

Ja jösses, vad jag skrattar åt denna diskussion.  Befrämjar användandet  av pronomen"hen" jämlikhet eller gör det allt bara svårare, krångligare och dessutom i text klumpigare och mer svårläst? Kära svenska vänner! Det gör varken det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards