habanero

Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

Regnmusik

Av habanero - 15 maj 2011 19:25

Jag gillar regn. Brukar bli lite melankolisk av det, och då vill jag ofta  lyssna på en särskild låt av Papa Wemba.Älskar den.

Tror han sjunger på lingala, och denna översättning har jag hittat till texten:

 "And now you are gone.
  We cultivated a field, If you go away, who will take care of what we have
   sown?  
  You leave with my heart.
  In the world we are made two by two, If you go away who will take care of our    child? Who will raise our child?
  My heart, you go away, Our flower of love, You abandon my heart, The flower     of  our love."
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av habanero - 20 mars 2012 10:28

      I dagens Metro står det om ett "nytt" projekt där ungdomar ska bli en extraresurs i Stockholms äldreomsorg. Staden avsätter tre miljoner kronor för att unga på helger och skollov ska ordna aktiviteter och menmingsfull sysselsättning fö...

Av habanero - 14 mars 2012 22:22

blott sexton år var jag...minns du detta? http://www.youtube.com/watch?v=FhZjEDwG9p4 ...

Av habanero - 10 mars 2012 18:31

Ja jösses, vad jag skrattar åt denna diskussion.  Befrämjar användandet  av pronomen"hen" jämlikhet eller gör det allt bara svårare, krångligare och dessutom i text klumpigare och mer svårläst? Kära svenska vänner! Det gör varken det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards