habanero

Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Vissa dagar kunde man hoppa över...

Av habanero - 24 maj 2011 22:30

Jag är oftast på gott humör. Många mindre trevliga, större och mindre saker låter jag passara eller hanterar utan att det påverkar mig särskilt. Jag kan tappa humöret, inte på jobbet, utan privat, men är inte långsint.

Men idag känner jag mig SUR.  

Var oense med min chef om hur en viss situation skulle hanteras, böjde mig till slut för att han är min chef, och för att vi var mitt ibland folk och mötet skulle just börja. Nästa stund skulle JAG ta ansvar för detta och då visar det sig att en viktig grupp människor hade förväntat sig precis det jag trott, men då blev det jag som fick en knäpp på näsan som inte begripit bättre vad som förväntades.Förnedrande.De var  missnöjda,  och med all rätt i mina ögon. Och jag kan ju inte gnälla att min chef  övertalat mig, det vara bara att finna sig och bita sig i tungan. 

Fan.    

Ursäkta.  

Kan inte riktigt släppa AD-ärendet heller än.

Suck.

Känner mig inte bara sur, utan besk också, för att inte tala om tvär och förrrrbannad.


Jaja.Det går över som allt annat.Imorgon är det en ny dag.

Bara att fortsätta sätta den ena foten framför den andra 

Grrrrrrr... 

 
 
LiLo

LiLo

25 maj 2011 14:15

Hoppas verkligen det känns bättre idag. Även om man har "ett glatt och jämnt lynne" finns det dagar som är tyngre. (så stod det i min mormors betyg när hon tjänat piga)

Vi går och hoppas på att Make ska få jobbet han sökt idag, och sen är det ju förstås det där med Mig.verket kvar att hålla tummarna för..
Idag lyser i alla fall solen, kramkram

http://www.kucke-li-lo.bloggplatsen.se

habanero

25 maj 2011 16:22

Känslan bleknar ju så småningom,och vid nästa liknande tillfälle är jag också mer beredd. Kan ju inte riktigt kulturen här på min nya arbetsplats än.

Håller tummarna både för Maken och besöket på mig.verket.Blir galen bara jag tänker på att de har makt att styra och bestämma över folks liv så som de gör....nu går jag igång igen :)
Kramelikram

 
Ingen bild

Budda

27 maj 2011 11:47

Be inte om ursäkt, det är din blogg. <3

Trevlig helg.

habanero

27 maj 2011 19:20

Hmm, du har rätt, det ska jag inte göra igen:)
Trevlig helg till dig också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av habanero - 20 mars 2012 10:28

      I dagens Metro står det om ett "nytt" projekt där ungdomar ska bli en extraresurs i Stockholms äldreomsorg. Staden avsätter tre miljoner kronor för att unga på helger och skollov ska ordna aktiviteter och menmingsfull sysselsättning fö...

Av habanero - 14 mars 2012 22:22

blott sexton år var jag...minns du detta? http://www.youtube.com/watch?v=FhZjEDwG9p4 ...

Av habanero - 10 mars 2012 18:31

Ja jösses, vad jag skrattar åt denna diskussion.  Befrämjar användandet  av pronomen"hen" jämlikhet eller gör det allt bara svårare, krångligare och dessutom i text klumpigare och mer svårläst? Kära svenska vänner! Det gör varken det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards