habanero

Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Plötsligt händer det...

Av habanero - 18 maj 2011 18:38

Igår kväll när 17-åringen kommit hem från träningen och jag satt och höll honom sällskap medan han åt, så berättde han följande.

Rekryteraren på hans fotbollslag hade tidigare under dagen tagit kontakt med honom och de hade träffats för att prata över en fika.Han ansåg att K utvecklats väldigt bra , jobbat hårt och hade rätt attityd, och att han under detta år kanske skulle få ett erbjudande om att spela i A-laget.De hade pratat om kontraktskrivning, och att K kanske även hade möjlighet att provspela för ett lag i Genua, Italien.

Blev så väldigt glad för hans skull, stolt över honom har jag alltid varit.   När han gått och lagt sig, satt jag kvar på soffan och grinade en bra stund  

Jag vet att han inte ska någonstans nu, eller på en ganska lång stund.Jag hinner säkert förbereda mig...eller????

  

 
 
Ingen bild

Budda

18 maj 2011 19:46

Tårarna rinner, vilken möjlighet för K om han kan ta den. :) Jag blev så rörd. Vilken chans! Vilken öppning säger jag, MFF:aren. :)

Är förstår nyfiken på laget men förstår du inte kan/vill skriva.

Lycka! :-D

Trevlig helg litet i förskott.

habanero

19 maj 2011 20:57

Jag hoppas av hela mitt hjärta att det går bra för honom.Det har han verkligen förtjänat, så som han slitit i hela sitt unga liv, och aldrig har han klagat över något.Det har inte alltid varit så lätt. Min kämpe!:)

 
LiLo

LiLo

18 maj 2011 21:34

Va roligt, det är underbart när det går bra för barnen. Jag kan nu erkänna att hade det varit för några år sedan, när allt var åt skogen för mina killar hade jag nog slutat läsa din blogg. När det var som svartast orkade jag inte med att ta till mig andras glädje över vad deras barn "lyckades med"... De har fortfarande mycket krokar på sina vägar, men det börjar räta ut sig och jag är en annan människa, starkare, gladare och öppnare

Kramkram

http://www.kucke-li-lo.bloggplatsen.se

habanero

19 maj 2011 21:08

Det är kanske den största lyckan, när det går bra för barnen, tycker jag.
Själv har jag alltid varit så mycket själv med barnen, att jag inte orkar lyssna/läsa om mammor som trots att de delar sysslorna i vardagslivet med en partner, tycker att det är sååå jobbigt med barnen.Att man behöver behöver "ledigt" ifrån dem etc.

 
britta

britta

18 maj 2011 23:11

Så roligt med sonen. Det blir något melankoliskt när barnen börjar göra sina egna "karriärer". Man gläds precis som du skriver med dem, men det kommer också en insikt att när de tar steget ut i livet så blir man själv lite "bakom". Men trots tårar grattis till sonens framgångar

http://brittasblogg.wordpress.com

habanero

19 maj 2011 20:17

Tack!Det blev plötsligt så påtagligt att det inte är långt kvar tills han blir, om inte vuxen, men myndig iaf.Men just nu är han ännu här hos mig.:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av habanero - 20 mars 2012 10:28

      I dagens Metro står det om ett "nytt" projekt där ungdomar ska bli en extraresurs i Stockholms äldreomsorg. Staden avsätter tre miljoner kronor för att unga på helger och skollov ska ordna aktiviteter och menmingsfull sysselsättning fö...

Av habanero - 14 mars 2012 22:22

blott sexton år var jag...minns du detta? http://www.youtube.com/watch?v=FhZjEDwG9p4 ...

Av habanero - 10 mars 2012 18:31

Ja jösses, vad jag skrattar åt denna diskussion.  Befrämjar användandet  av pronomen"hen" jämlikhet eller gör det allt bara svårare, krångligare och dessutom i text klumpigare och mer svårläst? Kära svenska vänner! Det gör varken det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards