habanero

Alla inlägg den 19 april 2011

Av habanero - 19 april 2011 21:10

De senaste veckorna har jag kommit igång med lite lätt löpträning, med betoning på lätt.Igår tänkte jag då att det var dags för lite intervallträning, vilket ju är ett måste om man ska komma någonstans, med farten altså.

Det gick bra att börja med.Tycker egentligen att det är mycket roligare med intervaller än att bara lunka en runda. Men när jag väl kommit igång så hände det som inte fick hända.Jag sträckte min vekling till hälsena i en foten.

Glömde bort attt att stretcha ordentligt innan, uppvärmning genom att löpa en kvart innan intervallerna räcker inte för mig. 

Så går det när man tror sig vara Usain Bolt... Useina Bolt. 

Det gör onödigt ont att vara klantig.  

Och precis när jag kommit igång..nu tar det troligtvis ett par veckor innan hälsenan blir bra igen.

Men förbipasserande hade säkert roligt åt en mullig tant som galopperade  på gatan, det bjuder jag på    


Tonåringen var på finfint humör och talade om att jag var en oansvarig mamma som inte hade maten klar när han behagade komma hem, och lite annat smått och gott. 

Hoh-ho-ja-jaa. Nu längtar jag till sängen, see yah!  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards