habanero

Alla inlägg den 24 april 2011

Av habanero - 24 april 2011 22:00

Igår när jag hade planterat  Rhododendronbusken, sågat av den döda grenen på fläderträdet,städat balkongen, planterat några pelargoner och placerat dem på balkongen,tvättat mycket och städat lite, så gjorde jag så här...

   

Satte mig på den rena balkongen med fötterna på bordet och bara njöt av den varma kvällssolen, vyn över vattnet, den lite för söta cidern och de perfekt salta jordnötterna.Och jag måste säga att jag haft det sämre  


Imorse bestämde jag mig för att göra ungarnas absoluta favotriträtt till middag. Kyckling i jordnötssås, en inte helt ovanlig maträtt i flera av de västafrikanska länderna. Fast min är ju självklart den godaste  

 

För att det ska smaka rätt, så behövs så klart jordnötssmör av den rätta sorten, utan socker.Inte helt lätt att hitta. Denna är min favvo...

 

Fick käraste syster med son till middagsgäster.

D ville absolut göra kladdkaka till efterrätt, så vi hjälptes åt med det. Även om jag måste säga att man kanske skulle önska en lite lättare efterrätt efter en sådan mastig huvudrätt.Fast det verkade ingen annnan tycka, för det var inte en smula kvar av kakan när vi rullade ut till vardagsrummet från matbordet. 

Några av oss före maten...

    Kära tonåringen glad i hågen även han.


Mitt i alltihopa kom jag på att vi glömt köpa födelsegadspresent åt Barnafadern som fyller år imorgon.   

Så det var bara att sticka iväg till Skärholmen.Han gillar parfymer, så det fick bli en ny sådan. Bad expediten slå in den , detta fick jag....

 

Men herregud, det ser ju ut som en kista, eller en ask för hedersmedaljen för lång och trogen tjänst.! Han fyller faktiskt bara 45, kistan kan väl få vänta några...många år till. Tur att det finns lite gladare presentpapper hemma.

Själv fick jag en ny  nagellack. Ska det nu vara vår på riktigt så måste man ju måla tånaglarna.

 

En underbart vacker Hortensia fick jag av min syster

 

...den kommer att få stå ute, men omplanteringen får vänta till en annan dag.


Nu tänker jag  lägga mig på soffan och titta på tv en stund. Så lyxigt det känns att veta att imorgon är det en till ledig dag!  

  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards