habanero

Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Det var en gång...

Av habanero - 18 april 2011 21:15

... en liten pojke som i likhet med många andra pojkar fick en mobiltelefon, för det  hör ju till livet numera, även fast man inte är så gammal.

Glad i hågen använde pojken sin telefon tills han en dag råkade tappa den så att den gick sönder.En olyckshändelse.

Så pojken fick en ny , lite modernare och lite mer komplicerad telefon som han tog hand om riktigt fint, ända tills en dag ,då hans mamma av någon oundgrundlig anledning stoppade in telefon i tvättmaskinen och körde den på 60grader. 

Pojken var förtvivlad för tvätten var för mycket för den lilla mobiltelefonen som helt enkelt drunknade och flög till mobiltelefonernas himmel.

Mamman kände sig så skyldig, så hon köpte en ny mobil till pojken.En precis likadan.

Pojken blev glad och ringde glatt med sin nya telefon tills en dag , då en annan, lite större pojke,som hade en del bekymmer, helt enkelt tog den lille pojkens telefon och sålde den.Den mindre pojken grät och grät.

Suck.

Nu var det den stora pojkens mamma som var förtvivlad, så hon köpte en ny telefon till pojken.Pojken blev glad och spelade spel och ringde och skickade sms i nästan hela två månader.Tills en vacker vårdag , precis före påsk, då telefonen bara försvann.Kanske hoppade den ut ur fickan medan pojken lekte med sina kompisar, kanske var det Uri Geller som trollade bort den. Ingen vet, men telefonen är borta.

Allt detta hände på lite drygt ett år. Pojken är ledsen och mamman är trött och funderar starkt på att lära pojken och sig själv att använda röksignaler.

Snipp, snapp ,snut ,så var sagan slut.

  

 
 
LiLo

LiLo

19 april 2011 12:28

Brevduva?
Nä skämt å sido, tänk så det kan bli och så svårt livet blir utan de här små rackarna.
Jag glömde min i en butik i morse, lätt panik innan jag fick den tillbaka.

Kram

http://www.kucke-li-lo.bloggplatsen.se

habanero

19 april 2011 19:31

Maximal otur.:/
Jag har lämnat mitt både här och där, men fått alltid tillbaka den :)

 
britta

britta

19 april 2011 20:23

Ja, det är lätt att tappa dem. Jag har dock en ärvd som jag haft länge, men mina barnbarn byter telefoner som andra byter underkläder....

http://brittasblogg.wordpress.com

habanero

19 april 2011 20:53

De gamla är de bästa, inte så stöldbegärliga heller...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av habanero - 20 mars 2012 10:28

      I dagens Metro står det om ett "nytt" projekt där ungdomar ska bli en extraresurs i Stockholms äldreomsorg. Staden avsätter tre miljoner kronor för att unga på helger och skollov ska ordna aktiviteter och menmingsfull sysselsättning fö...

Av habanero - 14 mars 2012 22:22

blott sexton år var jag...minns du detta? http://www.youtube.com/watch?v=FhZjEDwG9p4 ...

Av habanero - 10 mars 2012 18:31

Ja jösses, vad jag skrattar åt denna diskussion.  Befrämjar användandet  av pronomen"hen" jämlikhet eller gör det allt bara svårare, krångligare och dessutom i text klumpigare och mer svårläst? Kära svenska vänner! Det gör varken det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards