habanero

Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Vilken underbar dag!

Av habanero - 17 april 2011 18:20

Idag har jag promenerat till Coop Forum för att handla lite mat , dessutom gick jag runt på Hornbach också och funderade på vad för slags växter/blommor jag skulle plantera i år. 

Blev inte så mycket klokare , men har iaf bestämt mig för att köpa en Rhododendron till baksidan av huset,under minstingens fönster.Det är halv/helskugga där, och det är inte så många växter i min smak som gillar läget där.

Promenaden var den ljuvligaste på länge.Solen sken och det var folk överallt, sittandes och promenerandes. Livet har återvänt,känns det som. Sjön var alldeles fantastiskt blå idag, vet inte om det riktigt syns på bilderna.

 


 

    På vägen till Coop finns  också något så ovanligt som en moské

 

Lasagnen är i ugnen, fuderar på att gå ut på en liten lunkarrunda.

En sådan lyckades jag genomföra  med mycket möda och stort besvär igår. Men det blir ju aldrig mer än trettio minuter eftersom jag lunkar alldeles för sällan.Skulle behöva få rutin på tre gånger i veckan, så skulle jag snart vara uppe på en timme. Men hur?

Har funderat hela helgen på hur jag ska bära mig åt för att hinna med livets alla delar.Har vänt och vridit på det och försökt hitta lite kreativa lösningar, men sanningen är att jag inte får ihop det.Så som jag skulle önska alltså. Kanske är jag för ineffektiv helt enkelt, inte vet jag.

 
 
LiLo

LiLo

17 april 2011 20:21

Ljuvligt, vad annat kan man säga om dessa dagar! Är det moskén i Fittja? Den är så vacker inuti, var där och tittade en gång.
Jag har tagit två timslånga prommisar idag, en ensam och en med sällskap. Tur att jag lagade god currygryta sent i går kväll, behövde bara koka ris idag!
Det där med att få till allt man vill.....Inte lätt alls, och jag förstår att det måste vara ännu svårare när man har jobb i chefsposition, och söner vars aktiviteter kräver engagemang. Jag har annat, men det tar mer kraft än tid, och då är promenerandet nästan ett måste, för att orka
Kram

http://www.kucke-li-lo.bloggplatsen.se

habanero

17 april 2011 20:44

Ja, själv har jag alltid undrat hur det ser ut inuti i den.
Hur sjutton väljer man när tiden inte räcker till?Väljer ofta bort mig själv, även fast jag vet att det inte funkar i längden, och är egentligen inte bra på kort sikt heller. Men det räcker ändå inte,denna helg har jag varken hunnit eller orkat städa.Lite skit har väl inte dödat någon ,men det ser jäkligt trist ut här :(
Currygryta låter mums :)
Kram

 
Ingen bild

Budda

17 april 2011 21:16

Välj dig själv så du orkar med allt.
Tio minuters promenad gör också underverk för blodsocker och blodtryck. :)
Planera in tid. Vardagsmotionera?
Vackra bilder.
Jobbat 20 timmar i helgen. Har mycket nu.
Jag biter i hop och hoppas på det bästa.

habanero

18 april 2011 11:20

Tack, jag försöker, men det är inte alltid så lätt.Men ska försöka bli bättre på att ta vara på de små stunderna också, som du säger.

Hoppas du har en ledig dag nu, efter en tung jobbhelg.Tänker på dig,skickar kraft och styrka och varma tankar.

 
Sailaway

Sailaway

18 april 2011 08:16

Hej!
Vad kul att hitta dig igen!
Britta undrar också vart du tagit vägen.
Vilka vackra bilder
Ha en fin dag
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

habanero

18 april 2011 11:17

Hej, kul att du hittade hit:)
Jag såg det, nu ska hon också hitta , hoppas jag.
Önskar dig också en bra början på veckan!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av habanero - 20 mars 2012 10:28

      I dagens Metro står det om ett "nytt" projekt där ungdomar ska bli en extraresurs i Stockholms äldreomsorg. Staden avsätter tre miljoner kronor för att unga på helger och skollov ska ordna aktiviteter och menmingsfull sysselsättning fö...

Av habanero - 14 mars 2012 22:22

blott sexton år var jag...minns du detta? http://www.youtube.com/watch?v=FhZjEDwG9p4 ...

Av habanero - 10 mars 2012 18:31

Ja jösses, vad jag skrattar åt denna diskussion.  Befrämjar användandet  av pronomen"hen" jämlikhet eller gör det allt bara svårare, krångligare och dessutom i text klumpigare och mer svårläst? Kära svenska vänner! Det gör varken det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards