habanero

Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Det regnar...

Av habanero - 19 juni 2011 11:38

Tycker om regn.Älskar att vara ute och promenera i sommarregnet,alltså när det inte är kallt och när man inte är på väg någonstans, så man behöver akta håret eller sminket eller så.

Men nu är jag inne och njuter och myser istället. Åkte till Skeppsholmen med D imorse, och storhandlade mat efteråt,så nu är det avklarat.

Sitter vid köksbordet och dricker kaffe , så här ser det ut utanför köksfönstret...

Håller på att läsa två böcker...

  

Titti Holmer om mindfulness, inte så mycket nytt , men behöver bli påmind om saker och ting.

Nawal El Saadawi, en ny intressant bekantskap för mig.En galjonsfigur för kvinnorörelsen i arabvärlden som även suttit i fängelse pga av sitt författarskap.Det finns flera böcker av henne som kommit ut på svenska.Tror min sommarbokssamling börjar bli rätt full nu, om jag ska hinna med dem också .


Det ser fortfarande ut som bombnedslag  hemma hos mig, men det är ok. Jag har börjat plocka...Känner mig heller inte så slut som igår, det blir nog bra det hela så småningom.  




 
 
LiLo

LiLo

20 juni 2011 14:08

Jaa, det är skönt att gå i regn, om man vet att man kan komma in och byta till torrt och att det finns plats att hänga kläderna på tork.

Jag har campat i regn, många gånger, det är inte alls så värst mycigt ; )

Kramkram

http://www.kucke-li-lo.bloggplatsen.se

habanero

20 juni 2011 20:37

Campat i regn har jag också gjort ett par gånger,mycigt var det verkligen inte!:/

 
Britta

Britta

22 juni 2011 16:26

Jag har läst ett par böcker av Nawai Elsaadawi. Jag minns inte titlarna men jag tyckte väldigt bra om hennes böcker, speciellt en vars innehåll fortfarande dyker upp i tankarna trots att det är länge sedan jag läste den. Själv har jag lånat upp mig både på en massa böcker och filmer då "mitt" bibliotek håller stängt till midsommar och fram till september. En bok jag ser framemot att läsa är en senigalesisk författarinna. Jag recenserar den när jag läst den, men den verkar lovande. Dessutom har Sofia Jannok, min samiska favoritsångerska kommit ut med en bok, vilken jag bara "dör" efter att få läsa.

http://brittasblogg.wordpress.com

habanero

25 juni 2011 22:27

Spännande, ser framemot dina recensioner. En hög med bra böcker hemma är för mig som en påse riktigt goda godisar som väntar på att bli uppätna , godisgris som jag är :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av habanero - 20 mars 2012 10:28

      I dagens Metro står det om ett "nytt" projekt där ungdomar ska bli en extraresurs i Stockholms äldreomsorg. Staden avsätter tre miljoner kronor för att unga på helger och skollov ska ordna aktiviteter och menmingsfull sysselsättning fö...

Av habanero - 14 mars 2012 22:22

blott sexton år var jag...minns du detta? http://www.youtube.com/watch?v=FhZjEDwG9p4 ...

Av habanero - 10 mars 2012 18:31

Ja jösses, vad jag skrattar åt denna diskussion.  Befrämjar användandet  av pronomen"hen" jämlikhet eller gör det allt bara svårare, krångligare och dessutom i text klumpigare och mer svårläst? Kära svenska vänner! Det gör varken det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards