habanero

Alla inlägg den 4 juni 2011

Av habanero - 4 juni 2011 20:41

att vara ledig! Och det är ännu två hela dagar kvar!

I torsdags gjorde jag absolut ingenting.Jo, lagade mat gjorde jag. Hade varken ork eller lust till något , så jag vistades största delen av dagen på min sköna soffa. Och inte skäms jag ens. Det var så ljuvligt att läsa, besvara en del privata mail, ringa och prata med några vänner jag inte hunnit prata med på ett bra tag, ta en tupplur och bara sitta och meditera.


Igår blev det besök på  Hornbach. Kom ut därifrån med lite för lätt plånbok, men med en hög med trevliga perenner.

Två ljuvligt doftande Lavendelbuskar, ett par Astilbe, och ett antal mindre perenner

  

 

 

Nu återstår plantering...imorgon kanske?

På kvällen hade jag besök av min bästa väninna med dotter S, som är D:s vän, och inte minst det fyramånader unga  barnbarnet till min väninna, som var så gulligt så jag helt glömde fota henne. Vad jag saknat mina vän, och några andra vänner  också! Alla har vi så mycket kring våra egna liv, så det är alldeles för sällan vi hinner träffas numera. Men, man får ta det som det är , och göra det bästa av tiden vi har.


Idag har vi varit ute nästan hela dagen. Picnic i det gröna med mycket gott att äta och gott sällskap, och strålande solsken. Sedan hittade vi till Fittjafestivalen, tror jag. Ungarna var iaf exalterade...

   Apparaten snurrade i sån fart så jag lyckades bara fånga D:s och kompisens fötter.

 

Kaffekoppssnurradet blev lite för mycket för denna lilla gäng som mådde smått illa efter färden.


Dock hindrade det inte D från att hänga med  även i denna förskräckliga åk...


  

Tack Y och S! Det var så roligt att träffa er, det var precis det jag behövde.Vad skulle jag göra utan er!


 

Ovido - Quiz & Flashcards