habanero

Alla inlägg den 25 juni 2011

Av habanero - 25 juni 2011 21:29

Midsommarafton hemma med familjen , grillning , mycket godsaker och gott rosévin.

Ingen stress ,ingen press, bara chill som K skulle säga.

 

  Denna väldigt smaskiga jordgubbsmoussetårta blev något misslyckad, då den i princip rasade ihop nästan direkt jag tog ut den från kylen. För lite gelatin var nog felet.Och i och för sig ,så gick den åt iaf  väldigt snabbt , för smaken var det inget fel på alls.


Idag  fyllde världens bästa Sarah, som nästan är som en syster till D, 11 år. Det blev ett långt och roligt kalas, som jag helt glömde föreviga i bild, tills det hände något lite ovanligt.

Jag masserade min väninnas axlar då hon alltid är ungefär lika mjuk som en betongvägg över axlarna och och övre delen av ryggen.Då kom hennes sons flickvän på en turkisk? huskur som sägs fungera bra för stela muskler.

För mig såg det ungefär ut som en lindrigare variant på koppning(heter det så?)

S tyckte iaf alla det kändes bättre i ryggen och axlarna efteråt. Nu vill jag också prova.


När de andra gästerna gått ,hann S och jag prata lite för oss själva. Det är alldeles för sällan vi hinner träffas numera .Vi hade ett djupt och nära samtal om saker som inte är så lätta att prata om,är så tacksam att hon finns. 


På eftermiddagen åkte K för första gången ensam, utan någon vuxen anhörig, men tillsammans med fem andra kompisar till Turkiet. För några veckor sedan presenterade ju han sin första flickvän här hemma. I slutet av november fyller han arton år. En fin ung man har han blivit, som jag är så oerhört stolt över.Så stolt att det gör ont  i hjärtat.

En sista suddig glimt av honom lyckades jag precis fota trots mina melankoliska och oroliga tårar där jag stod vid ytterdörren innan han försvann med sin resväska.

  Försöker stävja min oro, och acceptera livets gång.

Nu ska jag koncentrera mig på "Citizen Kane".

Jag hoppas du njuter av midsommaren. 

Ovido - Quiz & Flashcards